2011. november 13., vasárnap 19:45

Take On Helicopters teszt - avagy megélni a repülésből

Írta:
icon take-on-helicoptersAmi először áprilisi tréfának látszott, végül mégis valósnak bizonyult és ez egyáltalán nem baj. A Bohemia Interactive fogta az ArmA 2 motorját és némi kalapálás után egy kellemes elfoglaltságot nyújtó helikopteres szimulátort készített. Az utóbbi 1 hétben igyekeztem minél többet repülni vele, a kezdeti nehézségek után viszonylag könnyen belejöttem. A lényeg az, hogy a helikoptert lehetőleg finom mozdulatokkal kell repülni, semmi értelme a vadászgépes ide-oda tépkedem a botot repülésnek, mert ebből csak még nagyobb baj lesz, a vége úgyis becsapódás. :)


Telepítés

Semmiben nem különbözik a bétától, kivéve azt, hogy a teljes verziónak már 17 giga szabad hely kell.


Egyjátékos mód

Free Flight

Szabad madárkodás, nincs semmi feladat. A legjobb Seattle és környékének megismeréséhez.


Career

Előre gyártott bevetések sorozata, néhány érdekes fordulattal. A Take On Helicopters alapjában véve nem katonai szimulátor, de egy alkalommal jól fog jönni az esetlegesen ArmA 2-ben szerzett fegyveres tapasztalat.

A karrier már már a levegőben kezdődik, mi alakítjuk Tom Larkint, a Bell helikoptert Joe Larkin (testvérünk) repüli a jobb oldali ülésből. Egy kis nosztalgiázás ("a régi szép időkben") Joe átadja a gépet, nem kell mást csinálni mint nagyjából irányban és magasságban tartani. Ha elsőre nem megy semmi gond, ha lezuhan a helikopter, az utolsó automatikus mentéstől újra neki lehet esni. :)

Ja igen, a részfeladatok elvégzése után a program automatikusan mentést készít. Ha már a feladat után vagy, (de még a mentés előtt) semmi hirtelen mozdulat, mert ha esetleg éppen becsapódás előtt vagy, akkor azt fogja kimenteni. Visszatölteni meg csak a legutolsót lehet, szóval az elejéről lehet újrakezdeni az adott bevetést. Egy 45 perces repülés után nem biztos, hogy lesz hozzá kedved.

Nem írom le a teljes karriert, mert spoileres lenne, maradjunk annyiban hogy vannak 10-20 perces útvonalrepülések, amiben csak némi párbeszéd hangzik el, de vannak nagyon intenzív, kis magasságban/nagy sebességgel végrehajtott repülések is.

Az egyes feladatok sikeres befejezése után pénz áll a házhoz, ebből lehet új helikoptert venni, extrákkal felszerelni, és ami a legfontosabb, karbantartani a meglévő helikopterflottát.


Challenges

Mindig újabb és újabb feladatok érkeznek, amelyek között nincs egyforma.
  • A buyer's market - a feladat egy leendő vásárlónak megmutatni egy bizonyos területet a levegőből, nagyon hasonló a karrier mód bálnamegfigyelős repüléséhez. Szimplán kövesd a navigációs fordulópontokat, a végén pedig repülj vissza a bázisra.
  • Emergency response - Sebesültmentés hajóról. Miután felcsörlőzted a kuncsaftot, irány a kórház, lehetőleg minél gyorsabban, mielőtt életét veszti a frissen megmentett. A bevetés végén irány vissza a bázisra.
  • Hello Seattle! - Sétarepülés, fel kell venni az utast, aki általában az olyan népszerű helyeket szeretné látni mint a Space Needle vagy a stadionok. Lehetőleg finoman repüld a gépet, mert ha az utas nem érzi jól magát, akár a bevetés is sikertelenül végződhet. A feladat végén térj vissza a bázisra.
  • Sling your hook - Teherszállítás külső felfüggesztéssel. A kijelölt helyen felveszed, majd a címzettnél leteszed. Nincs benne semmi extra, csak elég magasan repülj, hogy a csomag ne érje a földet. Finoman tedd le a földre és ne dobd le.
  • The nineteenth hole - Megegyezik a karrier mód egyik bevetésével, egy lelkes golfozónak kell megmutatni a golfpályákat a levegőből, lényegében egyik pontból a másikba kell repülni.
  • Troubled waters - Rendőröknek kell segíteni. A helikopterrel ki kell repülnöd a keresésre kijelölt zónába, ahol ha megpillantottad a motorcsónakot, vagy megvárod amíg megérkezik a parti őrség, vagy annyira közel mész a hajóhoz, hogy a rotor által keltett légörvénnyel megállásra kényszeríted őket. Lehet, hogy lőni fognak rád.

Time Trials

A megadott útvonal végigszáguldása lehetőleg minél gyorsabban és nagyon kis magasságban. Levegőben levő karikákon kell átrepülni, az visszaszámlálás az elsőn átrepüléssel kezdődik. Bronz, ezüst és arany fokozat van, fokozatosan csökkenő idővel. Nem árt sietni. :)
  • Dance with trees - Repülés kis magasságban, fákat kerülgetve.
  • Railroaded - Vasútvonal követés egészen Seattle külvárosáig.
  • A bridge too far - A folyó vonalát követve a hidak felett kell átrepülni.
  • Crane blame - A dokk és környékén kell kerülgetni a darukat és egyéb akadályokat.
  • Ursa major - Csillagfényes éjszakai futam, éjjellátóval.
  • Cool runnings - Repülés szűk fordulókban egy Dél-Ázsiai város felett.
  • The elder run - Dél-Ázsia zöld zónája feletti zúzás, ez a leghosszabb útvonal.
  • Wild wild east - Kis magasságú repülés a lombkorona felett, majd irány a völgy!
  • Dam course - Éjszakai repülés, egy víztározó feletti indulással, az útvonal végén pedig meredek emelkedéssel.
  • Death valley - Veszélyes hegyvonulatok közötti istenkísértés.

Training

A helikopter irányításától, az üzemeltetésen át egészen a vészhelyzeti eljárásokig minden begyakorolható. A jobb ülésben az oktató mindent elmagyaráz, ha valami nem sikerül, akkor addig próbálkozhatsz, amíg meg nem unod. :)



Hajtóműindítás

Több kell hozzá mint egy billentyű, de aki nem akar szenvedni vele, természetesen át lehet ugorni.

Kezdőknek:
  • Nyomd meg az egérgörgőt, válaszd ki az "Engine start"-ot majd enter. Ha csak véletlenül nyomtad le az egérgörgőt, a menüt a Backspace billentyűvel tudod eltüntetni.

Haladóknak:
  • fedélzeti akkumulátorok - jobb Ctrl + B
  • segédhajtómű be - jobb Ctrl + 1 (2 vagy 3 hajtóműves gépnél értelemszerűen jobb Ctrl + 2 és 3)
  • amint a segédhajtómű felpörgette a gázturbinát 12%-ra, rá lehet tekerni a gázkart (jobb Ctrl + Insert). Több hajtóműves gépnél a kettes a Home, a hármas pedig a Page Up billentyű (jelenleg nincs három hajtóműves típus a játékban).
  • a hajtómű 65% fordulatszámának elérése után néhány másodperc múlva fel lehet pörgetni a hajtóművet a földi alapjáratra (jobb Ctrl + Insert az egyes, Home a kettes hajtómű)
  • le kell állítani az ahhoz a hajtóműhez tartozó segédhajtóművek (jobb Ctrl + 1, stb)
  • 15 másodperces melegítés után a maximális fordulatszámra (megint jobb Ctrl + Insert és Home) kell állítani a hajtóművet

Leállítás
Majdnem ugyanaz, csak visszafelé.
  • a hajtóműveket előbb alapjárati fordulatszámra (jobb Ctrl + Delete az egyes, End a kettes hajtómű)
  • 15 másodperc hűtés után mégegyszer jobb Ctrl + Delete (meg a többi) lenyomásával leállnak a hajtóművek. A hűtési periódus nem a hajtómű, hanem az egyéb fedélzeti berendezések (pl. erőátvitel, rotoragy) miatt szükséges. Nem kötelező, de csökkenti a javítási költségeket.
  • rotorféket be - jobb Ctrl (ezt talán jobb nem is kapcsolgatni, mert ha befékezett rotorral indítod a segédhajtóművet, akkor az tönkre fog menni, vagyis a helikopter nem megy sehova)
  • fedélzeti akkumulátorok ki - jobb Ctrl + B

Teheremelés

A teherhez közelítve automatikusan kikerül a gépből a kötél, ami szintén automatikusan a rakományhoz kapcsolódik, ha sikerül nagyon közel megfüggeszkedni a helikopterrel. Ezután finoman meghúzva a kollektív kart szép lassan emelkedni addig, amíg megfeszül a kötél. A teheráru legalább 20 méterre legyen a földfelszíntől és az egyéb tereptárgyaktól, hogy ne sérüljön meg. Biztonságos magasságban meg lehet kezdeni a gyorsítást és elindulni a célállomás felé. A célpont megközelítése közben figyelj oda arra, hogy most nem leszállni kell, vagyis ne alacsonyan érkezz, mivel elakad a teher. Nyugodtan megfüggeszkedsz, majd a kollektív kart finoman leengedve még finomabban a földre teszed a cuccot. 5 másodpercig tartsd a gépet nyugalmi helyzetben, ezután automatikusan leoldódik a kötél. Mehetsz vissza a bázisra.

Megközelítés és függeszkedés közben nyugodtan használd az autohover-t, sokkal könnyebb dolgod lesz.



Autorotáció

Ha leáll(nak) a hajtómű(vek) akkor késlekedés nélkül koppanásig le kell engedni a kollektív kart. Ez azért fontos, mert már nem a hajtómű forgatja meg a fő és farokrotort, hanem a süllyedő gép rotorlapátjain átáramló levegő. Ha a rotor forgása túlzottan lelassul, akkor a gép menthetetlenül lezuhan.

Tehát a kollektív kar koppanásig leengedve, gázkart letekered alapjáratra (de ha ezt hagyod ahogy van, az sem baj), próbálj meg egy viszonylag nagy és sík terepet találni a kényszerleszálláshoz. A kollektív kar továbbra is lent marad, csak a ciklikus kart szabad használni. A gépet próbáld 80-150 km/óra repülési sebességen tartani, a sebesség csökkentéséhez hasra, növeléséhez pedig nyomd előre a ciklikus kart. Az ajánlott süllyedési sebesség 5 m/s.

Ahogy közeledik a föld, húzd hasra a ciklikus kart és finoman húzd meg a kollektív kart is. Nem kell függőlegesen leszállnod, a 20-50 km/óra vízszintes sebesség pont elég, a merülési sebességet kell annyira lecsökkenteni, hogy ne törjön össze a gép. A csúszótalpakon vagy kerekeken pedig úgyis meg fog állni.

A farokrotorral nem kell foglalkozni, ha forog a főrotor, a kényszerhajtás a farokrotort is megforgatja. A gyakorlórepülések között van kifejezetten autorotációs feladat is, ott pontosan elmondja az oktató, hogy mit és hogyan kell csinálni.


Karbantartás

A helikoptereket érdemes minden repülés után átnézni, hiszen a légi üzemeltetésben nem lehetnek problémák. A Maintenance (karbantartás) menüpontot az ESC, majd a Heliport és a Helicopters menüpontra kattintva érhető el.

Jöhet a gép javítása, ami kimerül a repair menüpontra kattintással. Vehetsz új gépet, vagy eladhatod a régit.

Itt lehet a gépbelsőt (interior) olyan extrákkal felszerelni, mint például LCD képernyő, extra utasülések, a gépkülsőt (exterior) felszerelni a teheremelésnél hasznos tükörrel, FLIR (hőkereső) kamerával, televíziós kamerával, ajtókkal, vagy extra kilépőkkel. Ezek helikopter típusonként változnak. Végül a gépet akár újra is lehet festeni (paint schemes).

A javítások csak 3-500 dollárba kerülnek, az extra berendezések pedig néhány ezer dolláros áron mozognak. Egy új kiképző helikopter alig 253,000 dolcsi, a minden luxussal készült AW101 pedig mindössze 1,430,000 dollár.




Editor

Aki esetleg unná a karriert vagy a kihívásokat, saját bevetést is készíthet. Ahogy a program többi része, ez is ismerős lehet az ArmA 2-ből. Használata viszonylag egyszerű, a napokban megjelent bemutató videóból pedig a bonyolultabb dolgokat is el lehet lesni.




Multiplayer

Talán a friss megjelenés az oka, de kevés szerverből lehet válogatni, azok jó része is jelszóval védett. Pár napja jelent meg a linuxos dedikált szerver, ezzel is könnyebbé téve a közös repüléseket.


Nehézségi beállítások
Ki mennyire érzi magát jónak, ugyanis a helikopter irányítása minden, csak nem könnyű. A három lehetőség:
  • Beginner - kezdő
  • Trainee - gyakorlott
  • Expert - profi

Videó beállítások

A legnagyobb teljesítményigénye a nagy látótávolságnak van, vagyis ha gondjaid vannak, akkor ezt csökkentsd le.

A grafikus motornak elsősorban processzorteljesítmény és a HDD sebessége az elsődleges, a felbontást a képernyőd natív felbontására állítva szép és éles textúrákat kapsz.


A helikopter irányítása

Elsőre nem biztos, hogy mindenkinek egyértelmű, ezért kezdjük az alapoknál.

Röviden
  • Ciklikus kar: előre, hátra, jobbra, balra
  • Kollektív kar: gázkar, emelkedés, süllyedés
  • Pedálok: hossztengely, jobbra, balra


Bővebben

Mivel a játékban csak a hagyományos elrendezésű, fő és farokrotoros helikopterek vannak, most nem esik szó a koaxiális (pl. Kamov típusok) vagy a tandemrotoros (Boeing CH-47 Chinook) helikopterekről. Az irányítás nem különbözik ezeknél sem, csak a mérnökök másképp oldottak meg bizonyos problémákat.

Nincsenek szárnyak, mégis hogyan repül a helikopter? Nos, nem véletlenül nevezik forgószárnyasnak is, mivel a rotorlapátokon ébredő felhajtóerő az, ami a gépet a levegőben tartja. A főrotor forgatónyomatékát ellensúlyozni kell, különben a helikopter folyamatosan, irányíthatatlanul forogna a levegőben (ez történik ha elmegy a farokrotor irányítása). A farokrotor a főrotorral szinkronban forog, annak állásszögének változtatásával (vagyis a pedálok belépésével) a helikopter a hossztengelye körül irányítható. Mivel a levegőben a gép folyamatosan változó körülmények között repül és mivel a helikopter közel sem a világ legstabilabb légijárműve, a pilótának minden körülmények között képben kell lennie a ciklikus és a kollektív kar, valamint a pedálok folyamatos korrigálásával. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a pilóta keze és lába állandó munkában van, miközben a gépet folyamatosan trimmelni kell.


Kollektív kar - emelkedés és süllyedés

A repülőgépekkel ellentétben a helikopteren nincs szükség (és nem is ajánlott) a hajtómű teljesítmény folyamatos szabályozására. A játékban van egy földi alapjárat (idle) és egy amivel a gép már repül (full). A kar leengedésével csökken a rotorlapátok állásszöge, míg a meghúzásával növekszik.

A legtöbb valós típuson van némi teljesítménytartalék vészhelyzet esetére, a Boeing AH-64D helikopteren, azon belül pedig a britek liszenszgyártásában készült AgustaWestland AH 1 hajtóművei egyenként 2,100 lóerő tengelyteljesítmény leadására képesek, a Rolls-Royce/Turbomeca RTM322 30%-al erősebb az eredeti General Electric T700-GE-701-nél, amelyek változattól függően 1,690-1,890 lóerő tengelyteljesítményt adnak le. Az RTM322 teljesítménye maximálisan 115%-ig fokozható, ezt maradandó károsodás nélkül mindössze hat másodpercig viseli el az erőátviteli rendszer.


Ciklikus kar - előre, hátra, jobbra, balra

A ciklikus kar a rotor dőlésszögét szabályozza, vagyis a bot előrenyomásával a gép orránál lefelé, a hátul pedig felfelé mutat. Ettől a helikopter még nem fog elindulni, a kollektív kar meghúzásával a rotorlapátok állásszögének növelésével a felhajtóerő is megnövekszik. Mivel a rotorsík a gép orra felé dől, úgymond húzza maga után a helikoptert, vagyis a gép megindul előre.


Farokrotor

Ugyanott van elhelyezve, mint a repülőgépek oldalkormánya, a funkciója is nagyon hasonló. A főrotor által keltett forgatónyomaték ellensúlyozása a célja, a pedálokkal a farokrotor lapátok állásszögét kell szabályozni.

Az esetleges pongyola megfogalmazásért elnézést kérek, de mindezt egyszerűen és érthetően próbáltam meg leírni, a pontosabb és szakmailag is jobb leírásért kattints ide.

Ajánlott olvasmány:
  • dr. Takáts László - Kézikönyv repülőknek - A közforgalmon kívüli helikoptervezető növendékek elméleti vizsgára történő felkészítéséhez (tankönyv)


A repülhető típusok

MD Helicopters MD 500

Az US Army 1960 októberében pályázatot írt ki az elöregedő Bell H-13 Sioux lecserélésére. Egy könnyű, négyüléses, gázturbinás hajtóművel felszerelt megfigyelő helikopter kifejlesztése volt a cél, amely képes volt személyszállító, kísérő, támadó bevetések végrehajtására, sebesült mentésre és felderítő feladatokra is. A pályázatra 12 gyártó 19 féle tervvel nevezett be, ezek közül hármat választottak ki repülési tesztekre. A Bell D-250 (YHO-4, később YOH-4), a Hiller's Model 1100 (YHO-5, később YOH-5) és a Hughes Model 369 (YHO-6, később YOH-6) típusait 5 példányban gyártották le, a versenyt végül a Hughes nyerte. A gyártó még az OH-6 első repülése előtt bejelentette a típus civil piacra készült típusváltozatát is. A Hughes 500 erősebb, Allison 250-C20 szabadturbinás (278 lóerő - 207 kW) hajtóművel készült változat 500U, később a Hughes 500C típusjelet kapta. A céget 1984 januárjában megvásárolta a McDonnell Douglas, az 500E és 530F típusváltozatokat MD 500E és MD 530F Lifter névvel gyártották. 1997-ben a Boeing és a McDonnell Douglas összeolvadt, 1999 elején civil helikopter üzletágat a Boeing eladta az MD Helicopters-nek. A típusból eddig 4700 példányt gyártottak le.

Tulajdonságok:
  • Személyzet: 1-2 fő, utasokkal együtt összesen 5 fő
  • Hossz: 9.4 m
  • Rotorátmérő: 8.03 m
  • Magasság: 2.48 m
  • Üres súly: 493 kg
  • Maximális felszállósúly: 1,157 kg
  • Hajtómű: egy darab Allison 250-C20 szabadturbinás, 278 lóerő (207 kW)

Teljesítmény:
  • Maximális sebesség: 282 km/h
  • Utazósebesség:  232 km/h
  • Hatótávolság: 605 km
  • Szolgálati csúcsmagasság: 4,875 m
  • Emelkedési sebesség: 8.6 m/s



Bell 412

Az amerikai Bell Helicopter valószínűleg legismertebb és legnépszerűbb típusa, az UH-1 Huey. Az XH-40 jelű prototípus 1956. október 20-án repült először, szériagyártását 1960-ban kezdték meg. Az UH-1 lett az amerikai hadsereg első gázturbinás helikoptere, több mint 16,000 példányt gyártottak le belőle világszerte. Az UH-1 civil piacra szánt verziója lett a Bell 212 (Twin Huey), amely már két hajtóművel készült. Az egy fő pilóta mellett 14 utas szállítására képes helikopter első példánya 1968-ban repült először. Egy bevált típust nem kell drasztikusan átalakítani, a Bell 412 külsőleg mindössze a négyágú főrotorban különbözik, de természetesen a fedélzeti rendszerek szinte teljesen újak. A rotorátmérő némileg csökkent az elődtípushoz képest, a két Bell 212 átalakításával készült 412 prototípusok egyike 1979. augusztusában emelkedett a levegőbe először, a típusalkalmassági engedélyt 1981. januárjában szerezte meg. Eddig több mint 869 példányt gyártottak le belőle, egyaránt alkalmazzák katonai és civil feladatkörben is.

Tulajdonságok (Bell 412EP):
  • Személyzet: 1-2 fő
  • Kapacitás: 13 fő utas, teherszállítás külső felfüggesztéssel maximum 2,040 kg
  • Hossz: 17.1 m
  • Rotorátmérő: 14.0 m
  • Magasság: 14.6 m
  • Rotorfelület: 154.4 m2
  • Üres súly: 3,079 kg
  • Maximális felszállósúly: 5,397 kg
  • Hajtómű: 2 darab Pratt & Whitney Canada PT6T-3BE Twin-Pac szabadturbinás, egyenként 900 lóerő (671 kW) tengelyteljesítménnyel
  • Törzshossz: 13.1 m

Teljesítmény:
  • Maximális sebesség: 259 km/óra
  • Utazósebesség: 226 km/óra
  • Hatótávolság: 745 km
  • Szolgálati csúcsmagasság: 6,096 m
  • Emelkedési sebesség: 6.86 m/s
  • Teljesítmény/tömeg arány: 437 W/kg



AgustaWestland AW101

Az angol-olasz AgustaWestland korábban EH101 néven ismert közepes méretű katonai helikopterének első példánya 1987. október 9-én repült először. A hosszú fejlesztési idő után az első példányokat csak 1997-ben kapta meg a Királyi Légierő. A 2009-es áron darabonként 21 millió dollárba kerülő AW 101 Merlin főleg kompozit anyagokból, a törzs pedig alumínium-lítium ötvözetből készült, keményebb földet érés (=becsapódás) esetére több helyen kialakított teherviselő elemekkel. A gép szerkezeti elemeire valamint az utasokra és a személyzetre ható rezgéseket egy aktív rendszer (ACSR - Active vibration control of the structural response) oltja ki. A nagy felületű futóműnek köszönhetően puha vagy durva talajról is biztonsággal üzemeltethető. A főrotor a BERP (British Experimental Rotor Programme - kísérleti rotor) továbbfejlesztése, a hajlított végű rotorlapátoknak köszönhetően sokkal hatékonyabb és halkabb elődeinél.

A típus egyaránt készül a Rolls-Royce/Turbomeca RTM322 (ezt később megkapta a WAH-64 Apache is), valamint a General Electric CT7-6 szabadturbinás hajtóművel, a három hajtómű saját 1,074 literes öntömítő üzemanyag-tartállyal rendelkezik. A negyedik tartályban a tartalék üzemanyag, az ötödiket pedig felszerelhető póttartályként alkalmazzák. A helikopter levegőben is utántölthető. A rotorlapátokat nomex méhsejt szerkezetű karbon-üvegszálas anyagból gyártották, titánium ötvözetből készült belépőéllel. A hajtóművek digitális vezérlésének (EECU - Electronic Engine Control Unit) köszönhetően a helikopter 80 km/óra feletti széllökések közepette is képes függeszkedni.

Tulajdonságok:
  • Személyzet: 4 fő
  • Kapacitás: 24 fő ülőhely, vagy 45 állóhely, 16 hordágy
  • Hossz: 22.81 m
  • Rotorátmérő: 18.60 m
  • Magasság: 6.65 m
  • Rotorfelület: 271.72 m2
  • Üres súly: 10,500 kg
  • Hasznos teher: 5,443 kg
  • Maximáls felszállósúly: 15,600 kg
  • Hajtómű: 3 darab Rolls-Royce Turbomeca RTM322-01 szabadturbinás, egyenként 2,312 lóerő (1,725 kW) tengelyteljesítménnyel

Teljesítmény
  • Csúcssebesség: 309 km/h
  • Hatótávolság: 1,389 km
  • Szolgálati csúcsmagasság: 4,575 m
  • Emelkedési sebesség: 10.2 m/s
  • Rotorterhelés: 53.8 kg/m2
  • Teljesítmény/tömeg: 284.9 W/kg



Érdekes, hogy látszólag minden típus némileg különbözik az eredetitől, az MD 500 például extra vezérsíkokat kapott a farokra, az AW101 pedig csak két hajtóművel repül a három helyett.


Másolásvédelem

Érdemes erről is pár szót ejteni. A Bohemia Interactive a 2001-ben megjelent Operation Flashpoint - Cold War Crisis-ben alkalmazta először a Fade nevű védelmet. A játék elindul, de bizonyos idő eltelte után a teljesítmény csökken és egyre élvezhetetlenebb lesz a játék. A lövések akkora szórást mutatnak, hogy egyszerűen értelmetlen a játék. A Take On Helicopters-ben is benne van ez a fajta védelem, amit az eredeti programot feltörő csapat eddig nem tudott véglegesen kiirtani. Anno az Operation Flashpoint játékosok is jobbnak látták megvenni az eredetit, mint szenvedni a törések cserélgetésével és próbálgatásával. Ez így volt az ArmA és az ArmA 2 esetében is.

Ha nem eredetid van, akkor elmosódik a kép, valahogy így:


Aki szeretné kipróbálni vásárlás előtt, várja meg a demót. Azt biztos hogy lesz, csak azt nem tudom megmondani, hogy mikor.

Itt szeretném ismételten megköszönni a Bohemia Interactive és Ota Vrtátko segítségét.

Megvásárolható:

További infók:

Dél-Ázsia felett

Témák

Köszönjük a támogatást! Thank you for your support!