2013. március 01., péntek 19:15

Virtavia - North American B-45 Tornado fejlesztés

Írta: 
icon ms-fsx1944-ben az amerikaiak fenyegetésként értékelték a német sugárhajtású Arado Ar 234 bombázót, ezért az illetékes kormányhivatal olyan új típusú bombázó típuscsalád megtervezését kérte, 80,000 font (36,287 kg) és 200,000 font (90,718 kg) súlyhatárok között. A North American NA-130 nevű terve nyert, 1944. szeptember 8-án ennek alapján kezdték el a prototípus építését. A második világháború végével sok más projekttel az NA-130-at is leállították, csak a Szovjetunióval kiélesedő hidegháborús helyzet miatt kapott elsőbbséget a sugárhajtóműves bombázó kifejlesztése és gyártása. 1946 közepére az XB-45 és a Convair XB-46 már közel volt a befejezéshez, de a Boeing XB-47 és a Martin XB-48 két éves lemaradásban volt. Az XB-45 terveit az USAAF jobbnak értékelte, ezért 1947. január 2-án megrendelte a sorozatgyártást. Az első tervek szerin 5 könnyűbombázó és 3 felderítő ezredet alakítottak volna ki a típussal, de az XB-47 fejlesztésének előrehaladtával több magas rangú légierős döntéshozó kérdőjelezte meg a B-45 képességeit. A kegyelemdöfést a Truman elnök által bejelentett költségcsökkentés adta meg, a B-45 teljes gyártási darabszámát 143 példányra csökkentették. A típus feladatkörét később a Convair B-58 Hustler vette át.

A folyamatosan hajtóműproblémákkal küzdő típus a koreai háborúban tette magát fontossá, megbízható bombázó és felderítő gépnek bizonyult. Mint minden a második világháború után készült típus, a B-45 is képes volt atomfegyver bevetésére, a fejlesztéseknek köszönhetően kisebb és könnyebb atombombákat már a kisebb teherbírású bombázó típusok is elbírták. Az Operation Fandango program részeként 40 darab B-45-ös bombázót szereltek fel extra üzemanyag-tartályokkal és védelmi berendezésekkel. Az átalakítások és a korai hajtóművek problémái miatt az első példányokat csak 1952 májusában telepítették át az Egyesült Királyságban található repterekre. Kb. ugyanebben az időben érkeztek meg Japánba a 323. stratégiai felderítő század RB-45 felderítő gépei a 91. század csillagmotoros RB-29 gépeivel megtámogatva. Az RB-29 könnyű célpontja volt a MiG-15 vadászoknak, az RB-45 a háború teljes időtartama alatt hasznos információkkal szolgált annak ellenére, hogy kis számban állt rendelkezésre.



Korea után az RB-45C nagy hatótávolságú bevetéseket repült a Szovjetunió felett. A 91. repülőezred RB-45C gépe Lou Carrington őrnagy és személyzetének irányításával kétszeri légitankolással, 9 óra 50 perc alatt teljesítette az Alaszka-Japán útvonalat. Az amerikai légierőn kívül csak a brit királyi légierő állította szolgálatba a típust, az amerikai és brit személyzetekből összeállított század RB-45C gépei a Szovjetunió felett hajtottak végre felderítő bevetéseket. Az 1952. április 17-én végrehajtott 'Operation Ju-jitsu' hadműveletben elektronikus felderítési adatokat és fényképeket készítve, 10 órás bevetésen három RB-45C 36,000 láb (~11,000 méter) magasságban repült át a Szovjetunió felett. A bevetést 1954. április 28-án ismételték meg, a Kijev irányába repülő egyik gép mozgását folyamatosan követték radarral, majd tüzet nyitott rá a légvédelem. A pilóta teljes gázt adott és visszafordult Németország felé. Éppen idejében, mivel a szovjetek éjszakai vadászokat küldtek a betolakodó elfogására és lelövésére. Az ezután végrehajtott felderítő bevetéseket (Operation Robin) a kb. 54,000 láb (~16500 méter) magasságban repülő English Electric Canberra típussal végezték.

Napjainkra három gép maradt épségben, egy B-45A (gyári szám: 47-0008) az egykori Castle légibázis múzeumában (Kalifornia), egy B-45C Tornado, (gyári szám: 48-010) Dayton közelében, az Egyesült Államok Légierejének múzeumában, a hidegháborús hangárban, egy RB-45C Tornado (gyári szám: 48-017) pedig az Offutt légibázison (Nebraska), a Stratégiai Légi és űrmúzeumában van kiállítva.

A Virtavia féle FSX addon a bombázó B-45A és a felderítő RB-45C típusváltozatot is tartalmazni fogja, virtuális pilótafülkével, műszerekkel és irányítórendszerekkel együtt. Mindkét típusváltozat egyedi repülési jellemzőkkel fog rendelkezni, a többféle üzemmódon használható APG-53A radarral együtt. A bombázó 1000 font szabadesésű bombával is fel lesz szerelve, bár leoldani nem fogja tudni. A pilótafülkéhez nem készül 2D panel.

Forrás:
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Belépés

Témák

Köszönjük a támogatást! Thank you for your support!