2017. július 23., vasárnap 13:20

Team Fusion Simulations - patch 4.5 hírek

Írta:
Team Fusion - patch 4.5 hírek icon il2codElőször is, megjelenési dátum még nincs, de az érdekességek megérnek pár mondatot. Az online szervereken az egyik trükk a fák között repülés volt, így magasabbról egyáltalán vagy nagyon nehezen volt észrevehető az ellenfél gépe, ennek vége, mivel az első fában elakad a gép és látványos robbanás lesz a mutatvány vége. Az egyik programozó okos megoldást talált ki, a lényege az, hogy a rendszer nem az összes fa helyét számolja, hanem csak azokat, amik a játékos közelében vannak. Ezzel jelentős számítási teljesítményt spórol meg, minimális FPS csökkenés mellett.


Fával ütközés


A másik, a repülési modell. A 4.312-es frissítésben sikerült megkerülni az "Altitude Density Bug", vagyis a magasság növekedésével és a levegő ritkulásával kapcsolatban levő motor teljesítmény változások kezelését. Az alap fizikai motor a levegő sűrűségével, gravitációval, a tömeggel, szél sebességgel, súrlódással, stb. számol, amelyek kapcsolatban állnak a repülőgép három alapvető fedélzeti rendszereivel. A motor teljesítménnyel, a forgó légcsavartollak által keltett vonóerővel (beleértve a légcsavartollak profilját és a légcsavar automatika az adott motorfordulatszám szerinti beállításait), valamint a repülőgép aerodinamikáját, amiben például benne van a szárny emelő és légellenállás adatai, a repülőgép "tiszta" légellenállása és ezek változásai (pl. futómű kint vagy bent, fékszárnyak kint/bent, kabintető nyitva/zárva, motorhűtő zsaluk kint/bent).

A motor modelljének működőse a CloD egyik komplex eleme, a szimulátorban az alap elemek között a motor lökettérfogata, a hengerek száma, a sűrítési arány, karburátor (üzemanyag befecskendezéses vagy speciálisan módosított karburátor típus), fordulatszám szabályozó rendszer (lineáris, üzemanyag/levegő keveréket szabályozó vagy manuális keverék beállítás), amire még a turbófeltöltő karakterisztikája is hozzáadódik. Ez utóbbi kritikus elem a második világháborús repülőgépek teljesítményében, mert a turbófeltöltő bizonyos atmoszféra nyomást állít elő bizonyos magasságban repülve. Ezen belül van egyfokozatú feltöltő, amely állandó sebességgel forog, más típusok kétféle (lassú és gyors) sebességgel, a Bf 109-es Daimler-Benz motorjának feltöltője pedig a magasság növekedésével gyorsuló rendszerrel működik.

Vagyis a szimplán a magasság emelkedésével több motorteljesítmény adása nem megoldás, mivel a tengerszintről emelkedés túl gyors lenne és inkább emlékeztetne egy sugárhajtású, mint egy légcsavaros repülőgépre. A történelmi tények szerint a légiharcok egyre nagyobb magasságba tolódtak a háború folyamán, hogy a CloD pontos maradhasson, ennek megfelelően kellett módosítani a repülőgépek teljesítményét is.

A témát kissé rövidre zárva a lényeg az, hogy a forráskód nélkül csak nagyon nehezen és pontatlanul lehetett finomítani a motorteljesítmény adatokon. Az első képen a DB601A/B motor eredeti teljesítménygörbéje, a másodikon a 4.312-es patch (a narancs színű az eredeti CloD beállítás, a vörös a módosított, mindkettő pontatlan), a harmadikon a jelenlegi, az eredeti gyári adatokkal majdnem teljesen megegyező látható.



Az új motor modell változtatásoknak köszönhetően a légcsavar vonóerő is pontosabb lett. Rövidebb felszálló távolság, az egyedi légcsavartoll profilnak köszönhetően bizonyos légcsavarok kis állásszögbe állítva minimális légellenállást fejtenek ki, ugyanakkor kisebb teljesítményt nyújtanak nagy állásszögbe állítva, ez kisebb teljesítményt nyújt emelkedés közben, nagyobb elérhető sebesség mellett. Más profilok ugyanakkor kis állásszögben nagyobb légellenállást, nagy szögben nagyobb vonóerőt és jobb emelkedő képességet nyújtanak.

Egy másik apró részlet, hideg időjárási körülmények között az üzemanyag befecskendezéses és karburátoros motoroknak is időt kell hagyni az üzemi hőmérsékletre melegedéshez, a 109-nek például meg kell várni, amíg a víz/olaj hőmérsékletek a megfelelő értékre melegednek.

A videón a Bf 109E-4N jóval pontosabb, nagy magasságú repülése látható, az eredeti CloD-ban a 109-es képtelen volt 7000 méter fölé emelkedni, a 4.312-ben a 10000 méter eléréséhez szerencse kellett, miközben a Spitfire és Hurricane típusok jóval magasabbra tudtak emelkedni. Ez a brit típusok alacsonyabb szárnyterhelésének volt köszönhető, amit a 109-es sokkal jobb magassági teljesítménye nem tudott ellensúlyozni. A csúcsmagassághoz közeli repülés közben érdemes gyakran ellenőrizni a motor hőmérsékletét, ugyanakkor el kell kerülni a maximális teljesítmény használatát, az emelkedést pedig teljesen nyitott hűtővel kell végrehajtani.



További hozadéka a motor modell változásoknak, hogy a motor teljesítmény és hőmérséklet is pontosabb lett. A 4.312-ben a maximális vízhőmérséklet elérése után csak eldurrant a hűtőrendszer, ami nem volt valami hiteles. Az új adatoknak köszönhetően a motor túlmelegedéséből adódó hibák véletlenszerűek és többfélék lettek. A vízhő mellett az olajhőmérsékletre is érdemes odafigyelni, mivel a maximális olajhőt túllépve csökken az olaj viszkozitása és kenési sajátosságai, ami a motorban nagyobb súrlódással jár, ezzel együtt csökken a motor teljesítménye. A hibák az apróbb kilyukadt motor hengerfej tömítéstől kezdve az olajfolyásig, a fordulatszám szabályzó vagy a jóval több fejfájást okozó lyukas hűtőradiátor és kilyukadt motorhűtésig bármi lehet. Szóval a pilóta néha komolyabb probléma nélkül haza tud repülni, máskor meg fél percen belül kénytelen lesz úszni. A rendszerben van némi véletlenszerűség, szóval a maximálisan engedélyezett hőmérsékletek túllépése nem feltétlenül jelenti azt, hogy a motor tönkre fog menni, de a vállalkozó kedvű pilótától idővel el fog pártolni a szerencse.



A repülési modellért felelős csapat az egyes típusok részleteinek pontosságára fókuszál. Arra, hogy a helyes karburátor/üzemanyag befecskendezés legyen az adott típuson, a helyes üzemanyag/levegő keverék beállító rendszerrel és hogy a légcsavar állító rendszer a típusnak megfelelő legyen. A Blenheim például automatikus dúsító/szegényítő rendszerrel van ellátva (mint pl. a Spit vagy a Hurricane), a jelenlegi helytelen rendszer helyett, ami a magasság változásoknak megfelelő beállításokat igényel.

Az arra alkalmas (a háború ekkori szakaszában elsősorban német) típusokon megjelenik a légcsavartoll vitorlába állítás is. A videón egy Bf 110C-4B látható, amelynek a motor túlmelegedése utáni feladat a vitorlába állítás. A C-4B az egyik új Bf 110 típusváltozat, a C-6-ról a későbbiekben lesz szó. A C-4B a kis magasságban végrehajtott repülésekre készült DB601Ba motorral van felszerelve, az 1.45ata/2500 fordulatszámmal leadott teljesítményével tengerszinten a leggyorsabb 110-es típusváltozat lesz.

A 110-es típus jó példa az új motormodellre, mivel a 4.312-ben közel 20%-kal több motorteljesítményre volt szükség a maximális szolgálati csúcsmagasság eléréséhez, ezekkel a teljesítmény adatokkal viszont túl gyors volt tengerszinten, amiért extra légellenállást kellett hozzáadni. Így viszont forduló közben túl gyorsan vesztett a sebességből. A jóval pontosabb motor adatoknak köszönhetően az extra légellenállást el lehetett hagyni, a 110-es jóval fürgébb és manőverezhetőbb típus lett.



Címszavakban néhány további újdonság:
  • A 3D objektumok és a textúrákon végzett munkának lényegében vége, apróbb javításokon még dolgozhatnak, de a 3D csapat már hetekkel ezelőtt az 5.0 munkálatait végzi.
  • Minden mod-ot beleírtak a forráskódba, az új kiegészítések (mint pl. a légcsavar vitorlába állítás) további változtatásokat igényelhet a kódban.
  • Fa ütközési modell.
  • dolgoznak a 3D modellek és animációk importálásán.
  • a teszteléseket már a Team Fusion Simulations berkein belül végzik.
  • a CloD már DirectX11-et használ.
  • Javították a távolban megjelenő folyók hibáját és a francia területek textúráit is lecserélték, eredetibb és sokkal jobban néz ki a csatorna térkép.




A térkép készítő csapat az észak-afrikai területen dolgozik.



Ezzel további lehetőségek nyíltak meg a térkép hibák javításához, tengerszint magasság, hibás textúrák, magasság hibák, fura formájú vízfelületek, nem odavaló objektumok a repülőtereken, stb.



Működő tükör a Hurricane pilótafülkéjében:



Ha szeretnél segíteni a pcpilot.hu fenntartásában és fejlődésében, akkor kérlek használd a bal oldali menüsor alatt a "Donate" gombot vagy keress meg e-mailben: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.. Köszönöm!


Forrás:

Témák

Köszönjük a támogatást! Thank you for your support!