Egyéb (78)

vasárnap, 17 július 2016 11:10

Red Bull Air Race - The Game

Május óta kipróbálható a zárt béta verzió, de tegnapig nem hallottam róla. Egy olvasó hívta fel rá a figyelmem, egyúttal április óta az első hétvége, hogy itthon vagyok (a múlt hónapban 5 félmaratont vagy annál hosszabb távot futottam). Nos, a játék PC-n kívül Android és iOS eszközökre is ingyenesen elérhető, a végleges verzió kiadását augusztusra tervezi a kiadó. A hiányosságok ellenére kellemes szórakozásnak tűnik, a PC-n futtatható verzió repmodellje nagyjából jó, a szokásos joystick, gázkar, oldalkormány pedálok mellett gamepad és billentyűzetről irányítás is lehetséges.
vasárnap, 13 december 2015 12:00

VFAT 2015 - harmadik nap

A harmadik nap is érdekességeket tartogat a kitartó nézőknek, a Virtual Breitling Jet team, a lengyel légierő MiG-29 szóló bemutatója és a Virtual Red Arrows után a VAT "Berkuts" MiG-29-es gépe és a Blue Angels következik.
szombat, 12 december 2015 12:00

VFAT 2015 - második nap

A program már kora délután, 15 órakor kezdődik a Virtual Blue Impulse egy órás bemutatójával. Lesz még PC-21, Flanker, PC-7, szóló MiG-29, F/A-18C, F-16, valamint három további kötelékrepülés.
péntek, 11 december 2015 19:40

VFAT 2015 - első nap

Majdnem elfelejtettem, ezekben a pillanatokban kezdődik a 11. alkalommal megrendezett VFAT első légibemutatója. A tervezett program időpontjait a saját időzónánknak megfelelően korrigáltam. A program és az élő közvetítés:
IV. Az új évezred, a műfaj hanyatlása – 4. rész

A Falcon és a LOMAC/DCS széria mellett az Il-2 is grandiózus sorozattá bővült ki. Bár én nem játszottam vele az Forgotten Battles részt leszámítva, ettől függetlenül teljesen nyilvánvaló számomra is, hogy a légcsavaros gépek modellezése térén tagadhatatlanul új mércét állított fel minden egyes új kiegészítővel. A PCpilot oldalon megjelent egy ma már viszonylag koros összefoglaló. Ez a sorozat főbb képességeit és újításait nem nagyon tartalmazza, de a grafikai fejlődés illusztrálására megfelelő.
IV. Az új évezred, a műfaj hanyatlása – 3. rész

Némi kitérő után térjünk vissza magához az evolúcióhoz. 2005 április 26-án kisebb fajta bombaként robbant a hír a Falcon közösségben, amikor az Atari bejelentette, hogy a Falcon 4.0 széria visszatér hivatalos kiadás formájában. Az új változat megjelentetését június végére tervezték Falcon 4.0: Allied Force néven (továbbiakban F4: AF). A fejlesztése egy ismeretlen csoport, a Lead Pursuit (a továbbiakban LP) végezte. Mint később kiderült ez volt a korábban The Next Group-ként (TNG) emlegetett társulás, amihez a ViperOps fejlesztők egy része csapódott. (Erre utaltam az előző részben a "nem egészen így történt" résznél.) Egészen eddig a háttérben maradtak, de lényegében sikerült elérniük azt, hogy az Atari a G2i OIR változta helyett az övéket támogassa.
IV. Az új évezred, a műfaj hanyatlása – 2. rész

Mi volt az egyik legnépszerűbb – és szinte az egyetlen – alternatíva a Lock On mellett a 2000-es évek első évtizedében? A korszerű sugárhajtóműves katonai repülőgép szimulátorok kedvelőinek a hardcore vonalon lényegében a Falcon 4.0 leszármazottjai. A Falcon 4.0 mellett más szimulátornak is létezett közösség általi kiegészítése és bővítése, ilyen volt pl. az előző rész végén említett Jane’s F/A-18-ra épülő Team Super Hornet.
IV. Az új évezred, a műfaj hanyatlása – 1. rész

000 coverLock On Modern Air Combat (LOMAC) megjelenése előtt már évek óta nem jelent meg komoly repülőgép szimulátor, ami a modern katonai repüléssel foglalkozott, ez a ’90-es évek dömpingjéhez képest igazi gyomros volt. Arcade színvonalú alkotások voltak, de 1999 után gyakorlatilag átmenet nélkül megzuhant a műfaj. Nagyon valószínű, hogy a Falcon 4.0 buktája után a kiadók nem láttak fantáziát a műfajban és/vagy túlontúl kockázatosnak értékelték.

(Az Il-2 széria fantasztikus volt, a 2001 végén megjelent első kiegészítője a Forgotten Battles akkoriban az egyik legszebb játék volt, csak sajnos a II. világháborús alkotás volt. Az alap változattal nem, de az FB-vel kb. 100 bevetést kipróbáltam néhány gépet, de nem sikerült megszeretnem a korszakot sem magát a játékot. Itt megint csak a Falcon 4.0 dinamikus hadjárata volt nagyon komoly tényező, amiért nem ragadtam le ennél, hiába volt legalább fél-dinamikus hadjárata.)
III. A ’90-es évek elejétől az évtized végéig, az aranykor – 4. rész

001a falcon coverEzennel elérkeztünk ahhoz az alkotáshoz, amiért lényegében az egész felvezetést megírtam, a Falcon 4.0-hoz. Egyes területeken ez jutott legmesszebb a szimulátorok evolúciójában. Előtte azonban szóljunk néhány szót a Falcon 4.0 elődeiről. A Falcon 4.0 egy ugyanis – nem meglepő a címe alapján –egy széria (hivatalosan) utolsó (vagy utolsói előtt, lásd majd a XXI. századi részben később) tagja volt.

Az egész történet még a ’80-as években kezdődött a Falcon és Falcon AT alkotásokkal (Spectrum Holobyte). Ezekről sokat nem tudok mondani, mert nem játszottam velük, ezért csak az alapján tudom megítélni, amit leírásokban vagy videóban láttam róla. Megjelenésekor a kabin modellezése terén messze a többi szimulátor vagy arcade játék előtt járt. Az akkori F-16A Block 1 vagy Block 15 változat kabinját próbálta a lehető legpontosabban lemodellezni. Az akkori felbontás és hardveres korlátok mellett természetesen ez nem lehetett teljes, de a végeredmény nem rossz, lásd a lenti képeket. A kabin főbb műszereinek megjelenítéséhez átpozícionálták azokat, de a jellegüket és funkciójukat próbálták megtartani. Itt érdemes felidézni az F-14 Fleed Defender alkotásnál tett megjegyzést a kabin modellezés kapcsán, ez egyszerűen szükségszerű volt.
III. A ’90-es évek elejétől az évtized végéig, az aranykor – 3. rész

001 adf coverAz F-22 Total Air War, az F-22 Air Dominance Fighter és későbbi közösség általi fejlesztése az F-22 Total Air War 2.0 az EF2000 által kitaposott ösvényt követik. Nekem úgy tűnik, hogy az EF2000-nél használt motor fejlesztett változata dohog a felszín alatt. Ezzel keményen alapoz az elődre mind a két alkotás, a TAW és az ADF is ugyanazt a motort használta.

Ez is az EF2000-hez hasonló dinamikus hadjárattal bír, de sajnos még ebből is hiányzik a földi csapatok küzdelmének modellezésre. Annyi azonban változott, hogy nem 8 órás periódusonként volt lehetőség bevetést repülni, hanem a felkínáltak közül lehetett választani, még akkor is, ha ezek között csak néhány perc eltérés volt. Tehát a játékos nem egyetlen pilótát személyesített meg, ahogy ez több más játékban is előfordult már. Érdekes, hogy bár az EF2000 kiegészítői után jött ki az F-22 TAW és ADF is manuálisan bevetést létrehozni hadjáraton belül nem lehetett az EF2000 későbbi kiadásával ellentétben. Sajnos itt sem volt lehetőség saját "single mission" szerkesztésére.

A játékos eredményeitől tette függővé a játék, hogy egyáltalán milyen bevetések váltak repülhetővé a hadjáratban. Kezdőként a rizikósabb csapásmérő, SEAD vagy kísérő bevetések nem lehetségesek, az egyszerűbb CAP (őrjáratozás) feladatok többszöri sikeres teljesítése után volt csak mód ezeket elvállalni. Amennyiben romlott a játékos átlagteljesítménye, akkor a mozgó átlaggal számolt teljesítménye visszazuhanhatott arra a szintre, ahol ezek megint nem voltak elérhetőek. Mondjuk szerintem ez inkább idegesítő, mintsem jó vagy logikus újítás volt...
1. oldal / 8

Témák

Köszönjük a támogatást! Thank you for your support!